/Files/images/melnik_nm/Scan_20141006_143652.jpg

З досвіду роботи вчителя української мови та літератури

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8

Мельник Наталії Миколаївни

Учитель покликаний використовувати всі

можливості, щоб саме в роки дитинства

донести до свідомості й серця найтонші

відтінки барв,пахощі слова, щоб рідне слово

стало духовним багатством дитини.

В. О. Сухомлинський

Для покращення якості знань учнів сьогодення вимагає пошуків нових шляхів навчання. Та одне з головних завдань учителя – допомогти учневі навчитися самостійно здобувати знання. Кожен урок повинен сприяти розвитку інтересів учнів, набуттю ними навичок самоосвіти.

Маючи за плечима педагогічний досвід, можу запевнити, що формування мовленнєвої компетенції повинно допомагати дитині пізнати себе (самопізнання), вчитись оцінюванню себе (самооцінка), навчатись самоаналізу

(рефлексія), складанню життєвої програми, проекту ( самопроектування), плану-ванню,організації діяльності задля досягнення мети життя, здійсненню відпові-дального життєвого вибору.

Основою розвитку мовленнєвої компетенції повинні бути такі технології навчання, які б забезпечували пізнавальну активність та самостійність учнів, сприяли б формуванню навичок застосовувати набуті знання.

У своїй педагічній практиці апробовую спосіб інтеграції окремих елементів таких сучасних сучасних технологій навчання:

· технологія проблемного навчання;

· технологія розвивального навчання;

· ігрові технології навчання;

· інтерактивна технологія;

· технологія навчання критичного мислення.

Для того, щоб така інтеграція принесла бажаний результат, глибоко вникаю в методику кожної з освітніх технологій і використовую на своїх уроках залежно від теми, мети уроку, а також контингенту учнів.

На уроках української мови використовую такі методи і прийоми:

- «Місткий кошик»

- «Взаємоопитування»

- «Експрес-тести»

- «Мікрофон»

- «Незакінчена думка »

- «Тематичні терміни»

- «Асоціативний малюнок».

- «Дерево рішень»

- « Метод проектів »

- «Займи позицію».

- Мовна гра «Лови помилку».

- Гра «Розшифруй».

- « Знайди помилку»

- Метод Сенкан (п’ятиряддя)

На уроках української літератури застосовую :

- Літературний диктант «Так» чи «Ні»

- «Асоціативний кущ»

- «Малюнок на скелі»

- Ситуаційний метод

- Діалогічний метод

Використання таких форм і методів роботи на уроці сприяло такій результативності:

· зріс інтерес учнів до вивчення предмета;

· збільшилась кількість школярів, що бажають взяти участь у різноманітних конкурсах;

· у творчих конкурсах учні займали призові місця;

· почалася тенденція зростання успішності;

· зацікавленість предметом стала професійним вибором для ряду учнів.

Поширення досвіду:

· публікації :науково-методичний інтернет-журнал «Освітній навігатор» (hpp://oin.in.ua);

· участь у семінарах, тренінгах;

· виступи на методичних об’єднаннях та нарадах.

Щоденна робота з формування життєвих компетентностей шляхом використання новітніх технологій, елементів розвивального навчання спрямована на реалізацію моделі випускника.

wym-1488186947946 Конспект уроку з української літератури

wym-1488187040768 Конспект уроку з української мови

Кiлькiсть переглядiв: 502