/Files/images/grnchenko_vm/1.jpg

З досвіду роботи вчителя української мови та літератури

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 Світловодської міської ради

Грінченко Вікторії Миколаївни

Ми виховуємо учня не як носія, а як людину, яка має жити в суспільстві і приносити йому користь.

В.О. Сухомлинський

Відомий мандрівний філософ Г.С. Сковорода вважав, що людина протягом життя має шукати і знайти щастя. Звичайно, школа не знає, де воно знаходиться, але її завдання підготувати дитину до пошуків, випустити у самостійне доросле життя із належним багажем знань. Тому під час опрацювання методичної проблеми «Розвиток життєвих компетентностей учнів на уроках української мови та літератури» вбачаю для себе головним пошук ефективних шляхів засвоєння знань учнями і формування вмінь використовувати отримані знання для вирішення конкретних завдань в різних сферах життєдіяльності.

Для розвитку життєвих компетентностей на своїх уроках використовую технологію особистісно-орієнтованого навчання, розроблену І. Якиманською, інтерактивні технології та технології розвитку критичного мислення. Форми і методи цих технологій допомагають організувати роботу з учнями як з повноправними учасниками і творцями уроку, розвивають творчі здібності, формують уміння та навички працювати та діяти в команді, спільно вирішувати завдання. Інформаційні технології розглядаю як своєрідні вкраплення в структуру уроку, які допомагають якнайкраще організувати процес навчання. До вподоби моїм учням різноманітні інтерактивні форми та методи навчання: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Незакінчені речення», метод «Прес», «Асоціювання». Велику увагу приділяю етапу мотивації, на якому прагну захопити учнів та пробудити бажання самостійно здобувати знання, виконувати завдання креативного характеру. Ефективним для розвитку творчих здібностей учнів є проведення нестандартних уроків: урок-подорож, урок-спогад, урок-дослідження. Такі уроки сприяють формуванню духовного світу загальнолюдських цінностей.

На мою думку, інтелект без душі мало чого вартий, тому намагаюсь в кожному учневі будувати духовний храм. Адже саме високодуховна людина дбатиме не тільки про себе, а й про добробут рідної землі.


МЕТОДИЧНА РОБОТА


Кiлькiсть переглядiв: 343